اصول ست کردن مانتو با شال و روسری (براساس جدیدترین فشن استایل های 2021)

Principles of setting a coat with a scarf and shawl

نکات برگزیده مطلب
  • شال و روسری متناسب با مانتو بر اساس چرخه رنگ
  • ست کردن شال و مانتو براساس رنگ پوست
  • ست کردن براساس جنس و طرح پارچه مانتو

اگر شماهم درگیر این سوال هستین که چگونه مانتو را ست کنیم؟ بدون شک این پست خیلی بهتون کمک میکنه و حتما مطالب را با دقت مطالعه بفرمایید.

داشتن استایل زیبا و هماهنگی در ظاهر باعث می شود شیک تر و تاثیرگذارتر به نظر بیاییم. حتی اگر گران ترین و خوش رنگ ترین لباس ها را داشته باشیم اما اصول صحیح پوشیدن آن ها را ندانیم، نمی توانیم ظاهری آراسته داشته باشیم. اصول و روش های ست کردن بحث بسیار مفصل و جذابی است، که دانستن درباره آن دید ما را نسبت به رنگ ها، جنس پارچه ها، موقعیت ها و… هرچیزی که باعث بهتر دیده شدنمان می شود را باز می کند.

مانتو بیشترین سهم را در پوشش و ظاهر ما دارد. در واقع هسته ی مرکزی استایل ما را مانتو تشکیل داده است. در کنار آن شال و روسری، شلوار، کیف و کفش و اکسسوری ها کامل کننده استایل ما هستند.

رنگ پوست

مهمترین گام برای ست کردن شال و روسری با مانتو، انتخاب درست شال و یا روسری است که مناسب صورت شما باشد. عواملی مانند رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهای شما در انتخاب درست شال و روسری بسیار مهم است.

اگر رنگ پوست شما گرم است (به مچ دست خود نگاه کنید اگر رگ‌های دستتان به رنگ سبز دیده می‌شود رنگ پوست شما گرم و اگر رگ‌ها به رنگ آبی دیده می‌شود رنگ پوست شما سرد است) بهترین رنگ‌ها برای شما قرمز، زرد، نارنجی و سبز زیتونی است. اما اگر رنگ پوست سردی دارید به سراغ رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش، نقره‌ای و خاکستری بروید.

برای افرادی که رنگ چشم‌های روشنی دارند (مثل آبی و سبز) بهتر است از شال و روسری‌هایی به رنگ چشم خود استفاده کنند تا رنگ چشمشان جلوه زیباتری داشته باشد.

فاکتور سوم در انتخاب رنگ روسری یا شال رنگ موهاست. برای انتخاب روسری و شال باید رنگ پوست و مو را همزمان در نظر گرفت.

۱- رنگ پوست سرد و مو‌های تیره یکدست و بدون هایلایت: افرادی که رنگ پوست سردی دارند و مو‌های طبیعی و معمولی دارند، بهتر است از رنگ‌های سرد مثل بنفش و آبی، رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای استفاده کنند.

۲- رنگ پوست گرم و مو‌های بلوند و قهوه‌ای بدون هایلایت: کسانی که مو‌های بلوند طلایی و یا قهوه‌ای دارند و پوست آن‌ها گرم است بهتر است از رنگ‌هایی مانند آبی روشن، بنفش روشن، صورتی، نارنجی، نقره ای، خاکستری روشن و این قبیل رنگ‌ها استفاده کنند. در واقع این افراد باید از رنگ‌های روشن استفاده کنند و روسری‌هایی با رنگ‌های تیره برای آنان مناسب نیست.

۳- پوست گرم و مو‌های تیره: خانم‌هایی که مو‌های تیره رنگ با هایلایت داشته مثل قهوه‌ای تیره و یا شرابی و پوستی با رنگ گرم دارند بهتر است از رنگ‌هایی مانند طلایی، زیتونی، آجری و خاکستری برای روسری‌ها و شال‌های خود استفاده کنند.

۴- رنگ پوست گرم و مو‌های روشن: پوست‌های گرم با مو‌های روشن و هایلایت مانند بلوند هایلایت و یا مو‌های نارنجی و قرمز روشن بهتر است از رنگ‌های روشن و رنگ‌های پاستیلی برای انتخاب روسری‌های خود استفاده کنند.

شال و روسری متناسب با مانتوی مشکی، سفید یا خاکستری:

احتمالا می‌دانید که این سه رنگ، رنگ‌های خنثی به‌ شمار می‌آیند و تقریبا تمامی رنگ‌ها را می‌توان با آن‌ها ست کرد؛ پس اگر مانتوی مشکی، سفید یا خاکستری ساده می‌پوشید، می‌توانید هر شالی که دوست دارید بر سر بگذارید؛ حتی شال‌های طرحدار، گل‌گلی و… مانند مانتو توتو پورش سفید رنگ که با روسری طرح دار ست شده است. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مانتویتان خاکستری تیره است، بهتر است از رنگ روشن‌تری استفاده کنید و برعکس. خاکستری میانه با همه رنگ‌ها ست می‌شود. معمولا ترکیب رنگ‌های مشکی و سورمه‌ای، مشکی و قهوه‌ای و سفید و کرم چندان جالب از آب درنمی‌آید. می‌توانید از ترکیب همین سه رنگ خنثی نیز برای شال و مانتو استفاده کنید و استایل مونوکروم بسازید.


ست مانتو سفید ساده با روسری طرحدار برای جلوه بیشتر زیبایی و شادابی

ست کردن مانتو و شال سفید
مدل جدید مانتو سایز بزرگ سفید

ست مانتو مشکی هامر با روسری طرحدار که در طرح روسری از مشکی برای همخوانی بیشتر با مانتو و رنگ قرمز برای جلوه بیشتر استفاده شده است.

ست کردن مانتو و شال مشکی
مدل جدید مانتو کوتاه جلوباز

ست مانتو طوسی آیز با شالی که در آن علاوه بر استفاده از رنگ مکمل طوسی یعنی زرد استفاده شده است از رنگ طوسی پررنگ برای هماهنگی بیشتر نیز استفاده شده است.

ست کردن مانتو و شال طوسی
مدل جدید مانتو کوتاه مجلسی

شال و روسری متناسب با مانتو، بر اساس چرخه رنگ:

درمورد باقی رنگ‌ها باید بگوییم که بهتر است کمی به اصول ست کردنشان آشنایی داشته باشید. رنگ‌های اصلی، فرعی و مکمل را بشناسید و با ترکیب رنگ‌ها بازی کنید.

 رنگ‌های اصلی عبارتند از زرد و قرمز و آبی که معمولا بهتر است در کنار هم قرار نگیرند، مگر اینکه رنگ دیگری در این میان واسطه شود یا تنها دو رنگ از سه رنگ اصلی با هم ست شوند. رنگ های مکمل بدین قرار هستند: بنفش مکمل زرد؛ نارنجی مکمل آبی و سبز مکمل قرمز؛ رنگ‌های مکمل مانند دوستان صمیمی، تقریبا هرجا که در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ترکیب زیبایی می‌سازند.

در ست کردن رنگ‌ها باید نکات ریز دیگری را نیز درنظر گرفت مثل اصول تیره و روشن یا سرد و گرم بودن رنگ‌ها. مثلا در فصول سرد، رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی مناسب‌تر است و در فصول گرم، رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز و…

چرخه رنگ برای ست کردن لباس های زنانه و مردانه

ست مانتو سورمه ای یاشین با رنگ مکمل زرد در روسری
ست مدل جدید زیبا برای مانتو و روسری
مانتو سایز بزرگ سورمه ای جدید

و اینهم یک ست از رنگ های مکمل قرمز و سبز که جلوه بیشتری به خاص بودن مانتو فلورانس بخشیده است.

مدل جدید مانتو قرمز 99
مانتو تابستانی بلند و جدید

و اما چند نکته مهم برای ست کردن مانتو که هر خانمی باید بداند:

ست کردن مانتوی طرحدار و ساده:

اگر مانتویی که به‌ تن دارید، پر از طرح و رنگ ‌و لعاب است، مانند مانتو لمیس بهتر است که از شال یا روسری ساده یا ترجیحا تک‌ رنگ استفاده کنید تا استایلتان بیش از حد شلوغ به‌نظر نیاید و برعکس، اگر مانتوتان ساده، تک‌رنگ یا راسته است، می‌توانید روسری و شال‌های طرحدار، گل‌گلی و… سر کنید تا استایل تان از سادگی بیش از حد دربیاید.

مانتو جدید گشاد جلوباز 99
مانتو جدید گشاد و بلند سایزبزرگ

اگر قصد رفتن به جلسه یا مصاحبه کاری دارید، بهترین کار، پوشیدن مانتوی ساده، راسته و تک‌رنگ (با رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، مشکی، خاکستری یا قهوه‌ای تیره) و سر کردن شال یا روسری ساده یا مقنعه است. همونطور که میبینید مانتو سومر که ساده و کلاسیک است و برای جلسه های کاری و تاثیر گذار بسیار کارآمد است با مانتو و شلوار مشکی ست بسیار زیبایی را آفریده است.

ست مانتو جدید مشکی بلند مجلسی
مانتو جدید مجلسی و شیک

ست کردن جنس پارچه شال یا روسری با مانتو

اگر چندان اهل رنگ ‌و لعاب نیستید و استایل‌های تک‌رنگ را بیشتر می‌پسندید، اما دوست دارید کمی از سادگی دربیایید، می‌توانید متریال مانتو و شال را باهم ست کنید؛ مثلا مانتویی با آستین حریر همراه با شال حریر یا مانتویی با یقه کار شده همراه با شال کار شده استفاده کنید. مانتو آنیل با جنس شیمر با شال نسبتا براقی مانند مانتو ست ساده و جذابی را آفریده است.

مانتو جدید لاکچری 2020
مانتو بلند جلوباز مجلسی و شیک

نحوه بستن شال و روسری متناسب با مانتو

نحوه بستن شال یا روسری بسیار به مدل مانتویتان مرتبط است؛ مثلا اگر مانتویتان طرحدار باشد یا سنگ‌دوزی شده و کار شده، بهتر است شال یا روسری را ساده ببندید (مثلا به صورت یکطرفه بیندازید)، یا اگر مانتو یقه بزرگ و حجیمی دارد، شال یا روسری را در پشت گردن ببندید یا اگر یقه بزرگ مانتو، هفتی باز است، شال یا روسری را روی بدن و در قسمت باز یقه بیندازید و اگر می‌خواهید گردنتان پوشیده بماند، از سنجاق در قسمت زیر گلو استفاده کنید. برای مانتوهای ساده مثل دوخت راسته یا مانتو کتی می‌توانید شال یا روسری را با گره‌های خاص و بزرگ ببندید.

ست کردن مانتو مدل جدید 99
مانتو مجلسی جدید زیبا و شیک

تمامی عکس های استفاده شده برای آموزش مطلب ست مانتو با شال و روسری بر گرفته از سایت پوشاک استانبول می باشند.

منبع
پوشاک استانبول
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن