روش انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

scarves and shawls based on face

نکات برگزیده مطلب
  • شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت قلبی یا مثلثی
  • شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت مستطیلی
  • شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت لوزی یا بیضی
  • شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت های گرد
  • چطور با انتخاب شال و روسری مناسب زیباتر بنظر بیاییم

برای انتخاب بهتر شال و روسری و تاثیر بیشتر آن در زیبایی صورت، بهتر است با شکل هندسی صورت تان آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید.

هر صورتی مدل و فرم خاص خودش را دارد و هر مدل هم بالطبع نیاز به رعایت نکاتی برای زیباتر دیده شدن دارد. برای انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت در مرحله‌ی اول باید فرم صورتمان را به درستی بشناسیم و سپس طبق آن اقدام به انتخاب کنیم. باید بدانید که فرم صورت را بر اساس اشکال هندسی تقسیم ‌بندی می‌کنند؛ مثل صورت‌های مثلثی، مستطیلی، بیضی و… که در تصویر زیر مشخص است.


شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت قلبی یا مثلثی:

در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم و نوک تیز و در عوض پیشانی عریض است، باید عرض پیشانی را کم کنید تا چانه متناسب به نظر بیاید.روسری و شال را طوری سر کنید که قسمت پایین چانه پوشیده شود. مدل هایی که قسمت پیشانی را می پوشانند نیز برای صورت مثلثی مناسب هستند و حتی میتوانید از روش های خلاقانه ای در بستن شال و روسری استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، صورت را متناسب نشان دهد.


انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت
خرید انواع شال و روسری جدید

خرید شال بنفش جدید
خرید شال زنانه جدید

خرید شال طرح فرشی جدید
خرید شال زنانه با طرح و مدل فرشی

شال و روسری مناسب بر اساس فرم صورت مستطیلی:

 افراد دارای صورت مستطیلی و دراز که پیشانی و فک هم اندازه و با لبه های تیز دارند و طول صورت شان ازعرض  صورت بزرگتر است باید طوری روسری و شال سر کنند که طول صورت لبه های تیز صورت گرد شود و طول صورتشان کوتاه تر گردد.

برای افراد دارای صورت مستطیلی شکل، شال ها یی با پارچه های نرم و لخت بهترین گزینه هستند و آنها با شال می توانند گوشه های صورت شان را گرد کنند. برای افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند شال و روسری با طرح های چهارگوش بسیار مناسبند و این افراد می توانند صورت خود را با پوشیدن انواع هدبند و اکسسوری تیره زیر روسری کوتاه ترنمایند و یا با مدل موی کج و یا چتری طول صورت را کوتاهتر به نظر بیاورند.

نمونه ای از چند شال و روسری موجود در سایت پوشاک استانبول را که مناسب مدل صورت مستطیلی می باشد آورده شده است.


شال جدید دخترانه
شال زنانه شیک و جدید

خرید شال رنگی جدید
شال زنانه جدید مدل سولو

روسری و شال مناسب بر اساس فرم صورت بیضی و لوزی:

انتخاب روسری و شال بر اساس فرم صورت بیضی کار بسیار راحت و بی‌دغدغه‌ای است. برای این مدل از صورت‌ها هر مدل شال و روسری مناسب است، فقط برای کسانی که صورت بیضی کشیده دارند و کشیدگی صورتشان را دوست ندارند برای مشخص ترشدن گونه هایشان نباید شال و روسری‌شان را از پشت سرببندند و بهتر است هدبند یا دستمال سر در زیر روسری یا شال بپوشید و کناره‌های آن را به داخل تا بزنند تا از کشیدگی صورتشان کم شود.

نمونه ای از چند شال و روسری موجود در سایت پوشاک استانبول را که مناسب مدل صورت بیضی و لوزی می باشد آورده شده است.


خرید شال آبی و سورمه ای
حرید شال آبی و سورمه ای بلند

خرید شال جدید با طرح گل های بهاری
خرید انواع روسری با طرح گل های بهاری

خرید شال مجلسی جدید
خرید روسری مجلسی جدید

انتخاب شال و روسری برای صورت گردها:

طریقه شال و روسری پوشیدن در صورت های گرد که دارای پیشانی عریض و کوتاه هستند باید طوری باشد که با پوشیدن شال یا روسری عرض پیشانی کمتر به نظر آمده و بلندتر نشان داده شود. بهتر است از هدبند استفاده نشود ولی در صورت استفاده از هدبند یا دستمال سر نباید ارتفاع پیشانی شما به هیچ وجه کاهش یابد. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید

برای فرم صورت گرد، شال و روسری‌هایی مناسب‌اند که جنس محکم و ضخیم داشته باشند تا لبه‌هایشان خیلی تا نخورد و حالت مستطیلی دور صورت ایجاد کند. شما بنا به سلیقه خود هر طرح و رنگی را انتخاب کنید فقط در هنگام استفاده به نکاتی که بالا ذکر شد دقت کنبد. نمونه ای از چند شال و روسری موجود در سایت پوشاک استانبول را که مناسب مدل صورت گردها می باشد آورده شده است.


خرید شال جدید با گل بزرگ
خرید شال جدید از جنس حریر

خرید آنلاین شال جدید و بلند
خرید شال بلند و جدید

خرید شال شیک و جدید
شال جدید حریر و سبک

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای انتخاب روسری و شال بر اساس فرم صورت است و نکته مهم دیگر انتخاب آن بر اساس هماهنگی با دیگر لباسهایتان و اندامتان است برای انتخاب مانتو مناسب با قدتان برای شال و روسری مد نظرتان حتما قسمت (بهترین روش انتخاب مانتو بر اساس قد) را مطالعه کنبد.

و اگر می خواهید به روزترین شال و روسری های سال را سرچ کنید در سایت پوشاک استانبول به نتایج خوبی خواهید رسید.


منبع
پوشاک استانبول
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن